Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Asistent pedagoga ve školní družině a děti s poruchami chování
ŠVANDOVÁ, Marie
Hlavním výzkumným cílem této diplomové práce je zjistit, jak asistenti pedagoga a vychovatelé ve školní družině uvažují o výchově dětí s poruchami chování a problémy v chování. První kapitola se snaží rozlišit poruchy chování a problémy v chování, vymezuje etopedii a definuje poruchy chování, jejich etiologii a diagnostiku. Druhá kapitola se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a vymezením pozice asistenta pedagoga z hlediska legislativy České republiky. Třetí kapitola je věnována kvalitativnímu výzkumnému šetření, které se snaží za pomoci fenomenologického rozhovoru přiblížit, jaká je zkušenost asistentů pedagoga a vychovatelů ve školní družině s výchovou dětí s poruchami chování a problémy v chování. Poznatky z vlastního výzkumu jsou porovnávány s teorií uváděnou v odborné literatuře. V závěru jsou vyvozena doporučení pro pedagogickou praxi.
Kvalita života jedince s poruchou pozornosti
SOUKUPOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou kvality života jedince s poruchou pozornosti. Zaměřuje se na vliv poruchy pozornosti na důležité oblasti života, které významně ovlivňují jeho kvalitu. Dále se zaobírá životními hodnotami a cíli a v neposlední řadě také subjektivním vnímáním ADHD jedinci, kteří s těmito syndromy žijí. Odpovědi na výše zmíněné cíle byly zjišťovány prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s pěti vybranými respondenty a dotazníkového šetření s využitím metody SEIQoL jako nástroje pro hodnocení kvality života. Z výzkumu vyplývá, že porucha pozornosti zasahuje do životního fungování a ovlivňuje kvalitu života. Mezi životními hodnotami a cíli dominovala oblast mezilidských vztahů, ve smyslu vzájemné opory a podpory. V syndromu ADHD byl spatřen i pozitivní rozměr, který může být v životě přínosem. Je důležité vnímat každého jedince jako jedinečnou osobnost, brát zřetel a ohled na symptomy způsobené poruchou pozornosti a neznevažovat je. Právě banalizace často narušuje nejen vztah mezi lidmi, ale může se negativně podepsat také na vztahu sama k sobě.
Využití hiporehabilitace u dětí s poruchami chování a ADHD
Lukáš, Martin ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Hiporehabilitace se stává stále více oblíbenou terapeutickou metodou a nejrozšířenější formou animoterapie. Pojem hiporehabilitace je široký a zahrnuje v sobě čtyři základní podobory. Nejčastěji využívaným avšak nejméně popsaným je obor, který se do roku 2011 nazýval léčebné pedagogicko-psychologické ježdění a nyní je rozdělen na dva obory s názvy psychoterapie pomocí koní (PPK) a aktivity s využitím koní (AVK), které se však stále mísí a jsou realizovány souběžně. PPK a AVK se v případě dětí školního věku využívá především u poruch chování a ADHD. Diplomová práce má za cíl zhodnotit míru efektivity hiporehabilitačního programu u dětí s těmito diagnózami. Výzkum byl realizován ve Středisku hiporehabilitace Pirueta, které působí v rámci Psychiatrické nemocnice Havlíčkův Brod. Hlavní metodou výzkumu bylo pozorování pěti probandů v rámci jednoho uceleného hiporehabilitačního programu. Na začátku a na konci programu byla zadána vyučujícím pěti probandů posuzovací škála, která byla doplňující technikou výzkumu poskytující vstupní a výstupní diagnostiku z pohledu třídního učitele. Data z vlastního pozorování se přibližně z 90% shodovaly s výsledky, které poskytlo srovnání vstupních a výstupních posuzovacích škál. V průběhu programu všichni klienti dosáhli zlepšení v oblasti sebejistoty, dodržování...
Vzdělávání žáků s ADHD na základní škole
Martinek, Sára ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce je složena z teoretické a empirické části. V teoretické části práce se autorka bude zabývat charakteristikou syndromu ADHD a jeho podtypy. Autorka se také se soustředí na další problematiky ADHD s ním spojené, jako jsou specifické poruchy učení. Autorka vymezí pojem ADHD včetně jeho etiologie. Teoretická část bude obsahovat i část, která bude věnována diagnostice, léčbě a medikaci žáků se syndromem ADHD. V diplomové práci budou popsány i konkrétní projevy syndromu ADHD v jednotlivých vývojových období dítěte. Práce bude obsahovat taktéž speciální potřeby při edukaci žáka s ADHD, podpůrná opatření pro žáky s ADHD a inkluzivní přístup vzdělávání. Ve výzkumné části bude využita kvalitativní metoda výzkumu, zahrnující případovou studii, rozhovor a pozorování. Autorka v této části práce zpracuje dvě případové studie žáků s ADHD, tato práce bude rovněž doplněna o rozhovor s matkou dvojčat. Práce původně měla zahrnovat rozhovor s učiteli, ale vzhledem k pravidlům GDPR učitelé odmítli tento rozhovor poskytnout. Z tohoto důvodu je práce rozšířena také o pozorování. Jedná se o pozorování speciálního pedagoga v pedagogicko-psychologické poradně při nápravném cvičení s žákem s ADHD, a navíc SPU a také pozorování speciálního pedagoga ve speciálně pedagogickém centru při přípravě doporučení...
Porovnání reakční rychlosti u dětí s diagnózou ADHD a běžnou populací stejného věku
Kovařovic, Vojtěch ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Vomáčková, Helena (oponent)
Název práce Rozdíly reakční rychlosti u dětí s ADHD a běžnou populací stejného věku Vymezení problému ADHD je neuropsychologická porucha vyskytující se u části dětské populace (5- 8 %). Vědecká veřejnost se zmiňuje o existenci tzv. hyperfokusu, tedy schopnosti výrazného soustředění u dětí s diagnózou ADHD, zejména v případě zaujetí těchto dětí pro daný úkon či úkol. Metodicky správně sestavené a provedené testování reakční rychlosti těchto dětí, by mohlo tento předpoklad potvrdit či vyvrátit. Cíl práce Cílem práce je zjistit, zda a případně jaký vliv má diagnóza ADHD u dětí na reakční rychlost. Hypotézy H1: Reakční rychlost u jedinců s ADHD bude v průměru stejná, nebo vyšší než u jedinců stejného věku zdravé populace. H2: Rozdíl mezi jednotlivými pokusy bude u dětí s ADHD větší než u jedinců stejného věku zdravé populace. H3: Jedinec s nejlepší reakční schopností s ADHD bude mít stejný nebo lepší výsledek jako nejlepší jedinec stejného věku zdravé populace. Metody: Testování pro účely této diplomové práce proběhlo v centru ROSA. Testování se zúčastnilo 12 probandů v testované (ADHD) a 7 probandů v kontrolní skupině. Pro testování reakční rychlosti byl použit software a hardware Vienna test system, který byl pro účely testování reakční rychlosti vyvinut firmou Schuhfried. Pro statistické zpracování...
Intervenční přístupy v podpoře žáků se specifickou poruchou chování ve Zlínském kraji
Valentová, Karolína ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Tématem diplomové práce jsou intervenční přístupy využívané v podpoře žáků se specifickou poruchou chování. Hlavním cílem práce je zmapovat obsah poradenských služeb Zlínského kraje, které jsou poskytovány žákům se specifickou poruchou chování ve školách a ve školských poradenských zařízeních, konkrétně v pedagogicko-psychologických poradnách. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V první kapitole budou definovány základní pojmy. V následující kapitole budou představeny klasifikace specifické poruchy chování z medicínského hlediska a jejich diferenciace, rizikové faktory vzniku specifické poruchy chování, hlavní a přidružené projevy specifické poruchy chování a její důsledky. Ve třetí kapitole se budeme zabývat intervencemi a možnostmi léčby specifické poruchy chování včetně prevence. V této kapitole budou také nastíněny některé zahraniční přístupy k žákům se specifickou poruchou chování. Výzkumná část obsahuje kapitolu věnovanou metodologii výzkumu. Jsou zde obsaženy cíle výzkumu, výzkumné otázky, metody sběru dat a definice výzkumného vzorku. V následující kapitole je již provedena analýza a interpretace dat. Kapitola je zakončena zodpovězením výzkumných otázek. Z výzkumu vyplývá obsah poradenských služeb, které jsou poskytovány pedagogicko-psychologickou poradnou a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.